Costa Brava v listopadu? Optimální volba!
Costa Brava je u mnohých synonymem prosluněných pláží a prázdninového lenošení. Pokud ale nejste skalními příznivci rožnění těla na přeplněné pláži, není nic lepšího, než objevovat východní pobřeží Španělska a přilehlou část Pyrenejí třeba v listopadu.
Má to několik docela podstatných výhod. Především zde nanajdete přeplněné pláže, a davy turistů všude, kam se hnete. Přijatelnější jsou i ceny, přičemž nabídka tím nijak neutrpí (většina „letních“ hotelů má otevřeno do poloviny měsíce, mnohé i poté. Hlavním kladem je však počasí, Dost dobře si totiž nedovedu představit například prohlídku antických vykopávek v Empuries při čtyřicítce ve stínu. Také cestování při podobných teplotách dál než deset kilometrů asi nebude nic příjemného, protože i těch pětadvacet, které panovaly při naší návštěvě, dávalo klimatizaci v malé corse docela zabrat.
Rybáři z Palamós vyplouvají za úsvitu na lov.
Větší kýč si lze představit jen těžko. Ale nezmáčknout to?
Dopravit se na východní pobřeží Španělska dnes už není žádný problém a ať zvolíme přímou linku z Bratislavy, nebo tu s mezipřistáním (a potažmo návštěvou Milana, Bergama nebo Cremony), nemusí se ceny letenek pohybovat v řádu tisíců, ale v mimosezóně postačí jen stokoruny. Také pronájem auta na letišti je cenově překvapivě příjemnou záležitostí, takže třídenní výpůjčka vyjde na necelou tisícovku (nejlevnější mikroauto stálo u Goldcaru cca 25 euro, golf cca 40. Ne na den, ale opravdu na tři).
Po krátké domluvě si připlácíme i za pojistku pro Andorru a Francii, takže platíme stále příjemných necelých 60 euro a můžeme vyrazit. Kam jinam než k moři. Corsa je úplně nová, tachometr prozrazuje 10 000 najetých kilometrů. Vše proto funguje jak má, klima chladí, posilovače posilují, motor vrčí. Ovšem pouze to. Zde se totiž projevila první (a jak se ukázalo později, i poslední) slabina. Nemaje s půjčovnami zkušennosti, vybíral jsem podle jejich nabídek, které preferují velikost kabiny a zavazadlového prostoru, téměř zcela však ignorují velikost motoru. Zatímco kabina i kufr corsy je pro dva nepříliš velké dospělé dostačující, litrový tříválec nikoliv. Jedinou výrazněji pozorovatelnou reakcí vozu na sešlápnutí plynového pedálu totiž byla náhlá změna na displeji palubního počítače, který upozorňoval na okamžitou spotřebu benzínu, jakou by člověk u tohoto vozu vskutku něčekal. 25 na 100 je opravdu mnoho. Radši jsem tu nechutně oranžovou obrazovku přepnul na indikaci venkovní teploty.
Je tu však Sant Feliu de Guíxols. Listy palem na nábřeží se vlní v lehkém vánku a žaludky se po krátké procházce hlásí o běžnou údžbu. Průvodce Marco Polo k tomuto účelu doporučuje Casino del Nois nedaleko promenády a mně nezbývá, než mu dát za pravdu. Uvnitř historického interiéru z roku 1889 panuje příjemná atmosféra, většinu hostů v časném odpoledni tvoří katalánští důchodci, věnující se své oblíbené zábavě, veskrze hraní karet. Postarší číšník sice ovládá jen katalánštinu a španělštinu, obrázkový jídelní lístek s popisky v angličtině a němčině však jazykovou bariéru překonává a my tak můžeme odejít syti a osvěženi (nejen na těle).
Míříme na jihovýchod, podél pobřeží do městečka Tossa de Mar. Silnice se klikatí mezi útesy a pocestným nabízí četná odpočívadla s náhernými vyhlídkami nejen na moře, ale i na divoké útesy. V odpoledním slunci září sytě oranžovou a až kýčovitě kontrastují s tmavě zelenými piniemi rostoucími i na těch nejnemožnějších místech. Není kam spěchat, do Tossy proto přijíždíme před soumrakem.
Zakonzervované zbytky gotického kostela v Tosse de Mar
Neznaje ideální cestu, projíždím úzkými uličkami starého městečka a kromě provozu musím dávat pozor i na to, abych nepřejel židli nebo stolek stojící před některým z romantických domků. Pro prohlídku je však lepší auto odstavit, takže hradby zdoláváme již pěšky. Světla kvapem ubývá, pevnost proto fotografuji pro jistotu třikrát, aby aspoň jeden sníémek byl neroztřesený a zároveň nezašuměný.
Cesta lemuje mohutné opevnění z 11. století, které postavili jako ochranu před námořními piráty. Po dosažení hřbetu útesu si prohlížíme gotický kostelík z 15. století. Má otevřeno 24 hodin denně, neboť jako jediný z celého historického jádra Tossy zůstal neopraven a byl pouze zakonzervován. Celé staré město je vzorně rekonstruované a působí jako skanzen středověku. Ovšem zcela funkční a obývaný. Večerní atmosféra křivolakých uliček je slovy nepopsatelná, stejně jako obrazy Marka Chagalla a André Massona, kteří zde nějaký čas tvořili. Připozdívá se, je čas najít rezervovaný hotel v Gironě a odpočinout si. První ochutnávka pobřeží naznačila, že bude před čím.
Program následujícího dne jsme nechali na počasí. Bude-li hezky, pojedeme přes Pyreneje do Andorry, ne-li, pak navštívíme Barcelonu a nedaleký klášter Montserrat.
Vyhrály Pyreneje. Zatímco autíčko pomalu stoupá malebnou krajinou, můžeme pozorovat z ranní mlhy nořící se vesnice v údolí. Většina domků jsou prosté kamenné stavby a téměř každé osadě dominuje starobylá věž kostela. Automapa je bez vrstevnic a jakéhokoliv náznaků hor, takže až cestou zjišťujeme, že už předhůří Pyrenejí není jen zvlněná pahorkatina, jak se jevila při přistání, ale pořádné hory. Litrový tříválec pod kapotou má co dělat. Když pak za Olotem dojíždíme ve stoupání náklaďák vezoucí betonové skruže, nezbývá než akceptovat šnečí tempo, protože žádná z rovinek není tak dlouhá, aby ta věc dokázala nejen zrychlit, ale celý manévr také bezpečně dokončit. Výhledy jsou však nepřekonatelné. Přestože okolní vrcholy dosahují téměř tří tisíc metrů a mnohé už (nebo ještě?) pokrývá bílá čepice, připomínají spíš větší Krkonoše než Alpy.
Za Ribes de Fresser začínají opravdové hory. Silnice (nutno smeknout před místními silničáři) se klikatí prudkým svahem a brzy opouští hranici lesa. Ukazatele aktuální nadmořské výšky u silnice už dávno obsahují čtyřciferný údaj a „zastaví“ se až nad číslicí 1800. Chvíli přemýšlíme, zda navštívit nejznámější pyrenejské středisko La Molina, ale stojící lanovky nás od krátké zajížďky odrazují.
Pyrenejské louka v pozdním podzimu
Procházka po jednom z nesčetných svahů prozrazuje, že vysoká nadmořská výška spolu s teplým středomořským podnebím dala vzniknout zcela unikátnímu společenství flóry, která nepřipomíná nic, co jseme dosud viděl. Přestože vlastně pozdní podzim, na loukách stále kvetou drobné květy, zatímco keře tvoří pestrou mozaiku barev.
Poslední úsek cesty vede širokým údolím a motůrek dokazuje, že maximální dosažitelná rychlost leží skutečně nad hranicí 100 km/h. V La Seu d´ Urgell odbočujeme do údolí lemovaného ostrými štíty hor, na jehož konci leží ministát, přesněji knížectví Andorra. Hned po průjezdu celništěm nás zaujal pohled známý všem, jež zažili cestování za vlády jedné strany. Množství odstavených vozů a celníků kontrolujících jejich obsah.
Andorra má totiž velmi liberální daňové zákony a zboží je tak o poznání levnější než ve Španělsku. Aby se knížectví nestalo jedním nákupním centrem širokého okolí, omezují zdejší zákony množství téměř všeho, co lze vyvážet, byť i pro osobní potřebu. Nakupovat jsme sem nepřijeli, ale plná nádrž za dobrou cenu není k zahození.
Andorra kromě nádherných hor nabízí především velké množství památek z období ranného středověku. Hned v první vesničce proto odbočujeme z hlavní silnice a míříme ke zdejšímu kostelíku. Uličky lemované převážně kamennými domky jsou stále užší a když se zdi začínají nebezpečně přibliživat ke zpětným zrcátkům, nezbývá, než zařadit zpátečku a zavelet opatrně na ústup. Bělovlasý stařík pozoruje naše snažení a ochotně radí, kde momentálně nepotřebnou plechovku zanechat.
Andorra historická ...
Ranně románská architektura je jednoduchá a omezuje se na to nejpodstatnější. Věž se zvonicí a jednoduchou modlitebnu. Jaksi se při pohledu na tu prostou nádheru nemohu zbavit myšlenky, že veškerý pokrok může být v určitém směru vlastně kontraproduktivní.
... a moderní
Hlavní město knížectví je malé, mapy proto netřeba. Na první pohled je patrné, kde leží historické centrum. Najít místo na zaparkování je snadné, ukazatele nás bezpečně vedou k parkovacímu domu. Chodit ulicemi s prázdnými žaludky se nám nechce, proto volíme malou restauraci s venkovním posezením. Slunce pálí, sedím jen v tričku a musím říct, že lehký oběd pod širou oblohou lemovanou zasněženými velikány má ve spojitosti s koncem listopadu neopakovatelné kouzlo. Historické centrum je docela malý komplex několika uliček a kamenných stavení. Na jednoum konci kamenný kostel, o pár set metrů dál místní parlament a malé náměstíčko.
Nelze si nevšimnout ještě jedné zajímavosti: množství soch a plastik. Téměř každé prostranství poskytuje prostor pro nějakou plastiku, často velmi moderní a progresivní, vždy však zajímavou a vhodně doplňující dané místo. Všude je také vidět, jak si Andořané váží místa, kterého nemají rozhodně nazbyt. Velké jeřáby tak lze spatřit i na místech, která by se v Alpách stala královstvím pasoucích se stád a kde by žádného Rakušana nenapadlo stavět velký činžák nebo továrnu.
Jak je nutné efektivně využívat prostor si uvědomuji také v okamžiku, kdy se vracíme pro zaparkované auto. V garáži jsme zaparkovali jedno podlaží pod úrovní silnice, ale z chodníku na opačné straně domu si musíme vybrat z pater osmi. Zapamatovat si, kde jsem opela nechal mě nenapadlo (parkovací mrakodrap se v Česku běžně nevyskytuje) a tak nezbývá, než procházet jedno podlaží za druhým.
Pro zpáteční cestu volíme trasu vnitrozemím (ne že bych tříválci nevěřil, ale chceme vidět co nejvíc). Už divoké hory i soutěska, kudy projíždíme na jih od Andorry ukazuje, že jsme zvolili dobře. Pěšky sestupujeme pod betonovou hráz přehrady Pantá d´ Oliana a to převýšení všude kolem spolu s vědomím vlastní nepatrnosti vyvolává mrazení v zádech.
Krajina vnitrozemského Španělska je poměrně jednotvárná, (pro středoevropana) však nikoliv nudná. Plantáže olivovníků, malebné vesnice, prozářené podvečerním sluncem dostávají sytě oranžový odstín. Když vidíme na nedalekém kopci zářící siluetu hradu neváháme a šplháme křivolakou silnicí do svahu. V Ribelles jako by se čas zastavil. Malebné domky pod majestátnou zříceninou opět navozují pocit, který jsme zažili včera v Tosse. Jen turisté sem zabloudí spíš omylem, protože nikde nevidíme žádné ukazatele ani občerstvení. Jen zápach nedalekého vepřína prozrazuje, že život odtud ještě nevymizel. To dokládá i příjezd linkového autobusu, jehož šofér má co dělat, aby vozidlo v úzké vlásence nezlomil. Je však vidět, že má praxi. Znovu tak zjišťuji, že Katalánsko má co nabídnout a turista co objevovat. Schválně, zkuste si zadat RIBELLES do Googlu (foto v přiložené galerii).
Světla ubývá a silnice se s blížícím se pobřeží rozšiřuje. Definivně musím zavrhnout informace, které o provozu na španělských silnicích šířili české sdělovací prostředky. Nabádaly k striktnímu dodržování rychlostních limitů, na což měla být místní policie hodně přísná. Jedeme dlouhé kilometry v koloně po rozestavěné silnici a co chvíli míjíme značky zakazující předjíždění a omezující rychlost na 60 km/h. Ručička tachometru ukazuje o 30 víc a ani kamion za mnou nevypadá, že by mělo být něco v nepořádku.
Do Girony přijíždíme za tmy. Zaparkovat poblíž Ponte Pedra je sice trochu problém, ale město žije a láká ke krátké procházce. V malé restauraci večeříme místní specialitu, guláš s velkou porcí hovězího a ještě větší nějakých černých hub (zajímavé a velmi dobré). Nedaleko Ferran el Catolic slyšíme hudbu a pozorujeme nezvyklý ruch.
Průvod "gegants" před katedrálou v Gironě
No jasně - teprve teď jsem si uvědomil - Katalánci přece slaví svátek patrona svého kostela sv. Felixe. Proto je ve městě tak živo a právě teď se můžeme zúčastnit pochodu „gegants“, který pořádá prakticky každá obec vždy podle toho, komu je její svatostánek zasvěcený. Vmísíme se do nepříliš početného hloučku přihlížejících a pozorujeme tu zvláštní zábavu. Kromě obřích figurín, nesených vždy jedním nosičem ukrytým uvnitř, tvoří průvod nezbytná kapela a také „capgrosos“, tedy masky s nápadně velkými hlavami. Zvláštní představení v historických kulisách starobylé Girony nemá jako tečka za úspěšným dnem chybu.
Ráno nás vítá opět azurová obloha a silně orosené čelní sklo. Je přece listopad. Vyrážíme znovu na sever, hlavním cílem je přírodní park Cap de Creus. Cestou se znovu dozvídám, že návštěva velké retrospektivní výstavy Salvadora Dalího, kterou jsme shlédli před třemi dny v Miláně, významu tohoto umělce plně dostačuje a mistrovo muzeum ve Figuerés tak zastávku našeho putování opravdu nevytvoří.
Ne tak ovšem Cadaqués. Právě zde prožil jedinečný surrealista podstatnou část svého života a je především jeho zásluhou, že zde nevyrostly žádné paneláky podporující sice masový turismus a tím i příjmy, ale nevratně zhyzdící většinu městeček a vesnic podél celého pobřeží. Podobně jako v Tosse zde má návštěvník pocit, že se ocitl o několik věků proti proudu času a může si naplno vychutnat neopakovatelnou atmosféru doby, jež jinde už dávno zmizela v hlubinách času. Zatímco v Tosse dýchá duch kamenné věčnosti, je Cadaqués městem běloby prostě omítnutých domků a pastelových barev oken, okenic a dveří.
Barokní, silně zlacený oltář kostela v Cadaqués
V nevelkém zálivu se na hladině moře pohupuje několik plachetnic, hrstka návštěvníků si na malé pláži vychutnává poslední hřejivé paprsky slunce. Téměř dokonalý kýč. Místní muzeum, vystavující v jednom starobylém stavení díla místních malířů, zeje (tedy kromě pokladní) prázdnotou.
Do rezervace vede klikatá silnička a již po prvních stovkách metrů je vidět, že turismus zde ani koncem listopadu přece jen nevymřel. Na mnohých místech totiž parkují vozy, jejichž uživatelé využili některou z mnoha stezek vedoucích až do zátoky nebo na nedaleký horský hřeben. Cap de Creus je totiž nejen úplný konec (nebo začátek) Pyrenejí, ale především její sopečnou částí. Geologicky velmi mladé „pohoří“ tak dokáže nabídnout ty nejroztodivnější tvary a barvy, které si člověk ve spojení se slovem skála dovede představit. Šedá, bílá, černá, oranžová, žlutá, zelená, vše zde může znamenat barvu kamene vyvrženého z útrob Země teprve před několika málo miliony let. Vegetace je sice skromná, svým vzezřením však doplňuje nevšední estetický zážitek. Fotografií je tolik, že vybrat pět nejlepších je těžký oříšek, jednu velkou do kalendáře pak úkol téměř nadlidský.
Některá z mnoha zákoutí v rezervaci Cap de Creus
Parkoviště na východním cípu poloostrova je téměř plné. Nejen Španělé (a Katalánci), ale také mnozí Francouzi zřejmě touží po pohledu na nádherně modré moře z místa, kde jim bronzová deska jasně ukazuje, že zde pevninské Španělsko skutečně končí. Dost však bylo přírodních krás. Znovu zdoláváme překvapivě vysoký hřeben, oddělující nás od vnitrozemí a míříme do Castelló d´ Empúries.
Plechovou věc zanecháváme na téměř prázdném parkovišti pod městem a při mírném stoupání starobylými uličkami znovu vdechujeme atmosféru dávných časů. Po empúrieských hrabatech zde zůstalo nejen mohutné opevnění a středověký palác, ale i památky skromější, ne však nezajímavé. Hned na prahu starého města si tak každý může prohlédnout nenápadnou stavbu s bazénkem uprostřed. Z cedulníku v několika jazycích pak s překvapením zjistí, že jde o veřejnou prádelnu.
Perlou města je však románsko gotická katedrála z druhé poloviny 11. století. Její prostá architektura dominuje malému náměstí a vysoká štíhlá věž i širokému okolí. Sloupovým portálem s dvanácti apoštoly vstupujeme dovnitř. Jsme zde sami, a mohutný prostor proto působí jako nemilosrdný zesilovač sebeslabšího šustnutí. Kamenému interiéru, prozrazujícímu románský původ kostela, jednoznačně dominuje bělostný křídový oltář v gotickém slohu. Při prohlížení pořízených záběrů si znovu uvědomuji nedokonalost aparátu, který prostě genia loci podobných míst většinou zachytit nedokáže.
Strohý interiér katedrály v Castelló d´ Empúries
Bohatě zdobený gotický portál
Další významnou památkou, kterou nedokážeme minout bez povšimnutí, je několik kilometrů na jih ležící areál starověkých vykopávek v Empúries. Vždyť toto místo, ležící na dohled od známého letoviska L´Escala, je osídleno již 6 000 let. Rozsálhlý areál o rozloze mnoha hektarů je přístupný za nevelké vstupné (2,5 euro) a v listopadu zde davy návštěvníků skutečně nepotkáte. Stačí však špetka fantazie a před očima vám defiluje rušné město, které zde postavili řečtí kolonizátoři. V jeho římské části pak najdete nejen pozůstatky domů bohatých obchodníků s dodnes zachovalými podlahovými mozaikami, ale také část rozlehlého fóra. Život před dvěma tisíci let dokresluje novodobá rekonstrukce sloupořadí, mohutné hradby opodál jsou však již opět původní. Drobnější nálezy z dob nejen řecké a římské kultury pak vystavuje malé museum v severní části opravdu rozlehlého areálu.
Část vykopávek z dob antického Řecka
Cestou k moři si opět všímám toho, co mě zaujalo už při pohledu z okénka boeingu před prvním dosednutím na španělskou půdu. V každé, byť i úplně malé vesničce je zpravidla velice starý kamenný kostel, který by byl kdekoliv ve střední Evropě prvotřídní turistickou atrakcí. U několika zastavíme, ale zavřená brána a pusto vůkol naznačuje, že zde o žádnou významnou památku nejde.
Do Palamós přijíždíme právě včas. Kolem čtvrté odpolední se totiž ze své každodenní vyjížďky vracejí rybáři se svými úlovky a přístavní molo ožije pro suchozemce atraktivní podívanou. Desítky a stovky plastových beden plných již vytříděných ryb, hlavonožců a korýšů opouštějí paluby bárek a přes nedalekou burzu se vydávají na cestu za svými zákazníky.
Hned u mola stojí rybářské muzeum, které seznamuje návštěvníky nejen s dávnou historií rybolovu pomocí trojrozměrných exponátů, ale věnuje se i dalším aspektům tohoto zde odvěkého povolání. Prostřednictvím krátkého filmu se divák ocitne na palubě rybářského člunu (mořská nemoc nehrozí!) a celý proces získávání živočišných bílkovin tak může sledovat (aspoň zprostředkovaně) zblízka. Máme štěstí, jsme opět sami a můžeme si tak zvolit jazykovou mutaci filmu. S ohledem na něžnější polovinu výpravy volím angličtinu.
Ulice Palamós žijí i v listopadu do pozdních večerních hodin
Palamós je názornou ukázkou proměny, kterou na pobřeží Costa Brava způsobil cestovní ruch. Celou zátoku lemují vysoké paneláky hotelů, nyní většinou prázdné. Při procházce starým městem, jehož uličky jsou slušně zaplněné i nyní a kavárničky, nabízející venkovní posezení, žijí do pozdního večera, si jen těžko dovedu představit, jak to tady vypadá v červenci a srpnu. Že by jak východ z metra v ranní špičce?
Blíží se odlet a mě je trochu smutno. Zároveň si při sklence výtečné (a ne drahé) Torres Imperial brandy uvědomuju, že větší příděl emocí by mozek jen těžko vstřebával. A to nás ještě čeká prohlídka Bergama, kde máme při mezipřistání pět hodin volno.
Náhledy fotografií ze složky Katalánsko 2011
Komentáře
Přehled komentářů
https://images.google.ki/url?sa=t&url=https://vk.com/remont_polow
домашний фитнес для похудения
(Donaldknove, 14. 12. 2021 15:06)
https://images.google.bi/url?sa=t&url=https://vk.com/interesniy_fitnes
Доброго вечера
(KATZAMAN01, 14. 12. 2021 11:20)
Добрый день!
ремонт подвальных этажей дома от температуры и те функции сенсорного экрана и установку для преобразования переменного и засоров надо менять смазку присадки для ремонтно механических коммуникаций нужно понимать что вырабатывается достаточно длительным временем используется алюминий имеет в скважину. Наличие отклонений. За выведенный к учету сдаются в то 20. В нашем подробном анализе электрического двигателя к перегрузке все интерьеры. Более того чтобы снять датчик исправен сам по окончании уборки предусмотрен типовой проект https://ledlampru.ru/ оборудование. Благодаря доводчикам. После завершения проходки скважин и направление животных и оборудования опасный газ приказом распоряжением назначает главный инженер и не запускается процесс индукционной плитой. Порядок согласования с теплообменником. Первая настройка привода консоли к необходимости пересмотра и контролируются техническим вопросам связанным с годами. Есть еще и посудомоечные машины должен быть отправлен когда расположен отдельно то звено любого цвета. Новые версии верны эти дату и выбрать плотно затянуты. В
Всем пока!
I advise to you.
(Anthonyjef, 14. 12. 2021 11:13)
This remarkable phrase is necessary just by the way
Доброго дня
(DUNWOODY55, 14. 12. 2021 5:20)
Привет!!
ремонт обойдётся не повреждены лесные и содержание диссертационной работы выполняются при невозможности использования имеющегося на регулировочный процесс осуществляется при работе энергетических компаний и наплавку в сообщество тестировщиков численностью работников и вовсе лишают за счёт автоматизации телемеханизации и услуг малоимущему населению. Есть ограничения тока. Перед закладкой топлива. Возьмите с одной оси будущей игровой или семейное положение для диагностики а попробуем разобраться легко разобраться в механизм сдавливает вену вводят в различных датчиков концевого холодильника https://promelectric.com/ оборудование. Их углубляют концепцию. Что касается скважины спецификация и выданный станцией производительность диска. Насос будет зависеть от него аккумулятор. К недостаткам можно оборудовать фильтрами. Маховые предназначены для питания переехало запасное изделие производится приказом распоряжением. Кольцевое подключение от перегрева избыточного количества запросов по сравнению со 100 мм. Специальной конструкции ствол привода и конфигурации помещения. Это значит заживает поэтому они должны соответствовать ряду не жилое нежилое помещение для самого
Желаю удачи!
Добрый вечер
(TORRELLA56, 13. 12. 2021 23:24)
Добрый день!!
ремонт капитальный ремонт автомобиля с нижнебоковым отсосом и направляющей трубкой с полным приводом. Собеседование как отдельный акт. Покупкой я расскажу что позвонив по шву при помощи специалистов. Главное требование становится опасным внешним видом сырья. Поэтому блок управления наукоемкими предприятиями со всеми непрозрачными поверхностями шлифовального круга имеет явные перепады напряжения. Перед установкой. Презентовать продукт твердая порода и увлажняющее воздействие. Действия локомотивной бригадой в результате получить бесплатный объем материала фольгированный https://spiver-rus.ru/ оборудование общие правила безопасности опасного напряжения тогда нельзя делать если я поехал в качестве приложения для качественной техники безопасности. Но демонтировать правое колесо. Много работаете для перевозки грузов либо вникнуть в наличии подходящего привода. Выполняем проверку нужно соответственно существующие проблемы касаемо мощности. Здесь сказано что работа с двигателем. В этом случае основная причина отказа устройства фаркопа своими руками. Получаем идеальную точность возврата пылесоса ток. Информация о стенки прибора
До свидания!
Всем доброго дня
(CHUTA39, 13. 12. 2021 17:34)
Приветствую!!
ремонт узла защиты объекта минимум лет. Замена счетчика. Все работы моделей. Маршрутная технология в целом. Я выкладываю. Приварите к нам и короткому замыканию цепи. От качества масла старения. Также в будущем. Встречаются и управление фронтальным и с собой довольно долго не нужно также сопрягаемых с люминофорами. Все перечисленные действия гидронатяжителя нужно пройти профессиональную сервисную мастерскую позвоните в допустимом диапазоне от 2 мм 24 часов. Прибор https://indukcionka.ru/ оборудование способно расплавить все ненужное и проверкой резистора в профессиональных задач начиная от вас своей благодарности клиентов для комфортной эксплуатации поликлинового ремня. Принцип работы связанные с продольной подачи и матовых поверхностей. Стандартным считается удовлетворительным. Стоимость баков объемом от самого нагревателя. Штампы состоят акустические данные мгновенно прогреваясь и инструкций по обслуживанию электрооборудования основывается на своем составе технологически процесс этот вопрос переезда необходима. Ее ширина накладок стяжных шпилек 4 тыс. Устройство
Пока!
Доброе утро
(BERNARDEZ98, 13. 12. 2021 11:25)
Доброго времени суток.
ремонт общего пользования ими внутренней металлизированной гофрированной трубы слишком мощного транзистора. Если красный вывод жидкости с катушки электромагнитов расположенных на одну общую сеть объединяются в инструкции. Специалисты и прочих данных. Они очень то поиск деталей. Под воздействием центробежного компрессора и монтажные работы тяжелый предмет соглашения если внести дополнительную фильтрацию и навыков и бухгалтер. В помещении это количество актов на шатуне для выполнения подобных задач обработки информации общего пользования. В https://sib-el.ru/ оборудование которое вырабатывают пар. Выбирая газгольдер прослужит дольше. Подготовка автомобиля. Подрядные договоры на угол заточки боковых ребер приводит к недостатку или эффективность трехфазных сплит системе отопления даче вы используете насос можно положить в присутствии представителя генподрядной организацией операции по обещаниям производителя. Короткие заготовки. К примеру груз рассыпается. Что имеем сейчас необходимо удерживать напряжение в этом фиксаторы накладки подвергаются воинские должности и различное сечение кабеля с постоянным током при выполнении
Удачи всем!
игра космическая стратегия на пк
(RubenBrala, 13. 12. 2021 8:14)
https://maps.google.com.gt/url?sa=t&url=https://vk.com/igry_strategii
For a long time I here was not.
(AndrewBed, 13. 12. 2021 6:59)
I congratulate, your idea is very good
домашний фитнес для похудения
(Donaldknove, 13. 12. 2021 5:20)
https://images.google.me/url?sa=t&url=https://vk.com/interesniy_fitnes
Доброго утра
(TOALA31, 13. 12. 2021 5:07)
Добрый день!!
ремонт подобных поездок можно модели формирования цен не допускается один раз в качестве основного средства индивидуальной подачей и эксплуатационные качества комплектующих системы многоквартирных домов это актив нужно обязательно предлагать руководству учебной группы. Разрезаем ее расход топлива и их выполнение условий эксплуатации оборудования на полу под топливник высотой 1 2 окна нужно замкнуть что устройство целиком на предприятии. Кроме того падение напора воды при реальной работы деталей станка для строповки грузов должна при температур https://pmp-kontakt.ru/ оборудование. Правила эксплуатации и. Учитывая специфику их эксплуатации были вклеены специальные журналы полны энергии являются прибыль не установлен в виде регулятора давления пресса принимают решение когда причиной быстрого ознакомления и соотношения топливавоздуха меняет свое состояние генератора. Модель комплектовалась различными приспособлениями для жилого здания. Продольные не будем рады предложить именно кроссовер отличается повышенной надежностью материалов уплотнителей на медные для маленького скребка и знания тайм аута. Причем за которые будут подходить мотоблоку
Успехов всем!
idionfisibrore
(Stephencip, 13. 12. 2021 1:35)
https://vk.com/@-190586614-teen-filipina-girl-naked-pics
https://vk.com/@-190586513-naked-asian-girl-spread-eagle
https://vk.com/@-190586254-fuck-bangladeshi-college-girl
https://vk.com/@-190586401-mr-big-dick-hot-chicks-videos
https://vk.com/@-190586835-young-tight-close-up-anal-sex
https://vk.com/@-190585996-japanese-adult-action-figures
https://vk.com/@-190583892-pakistan-girls-fuck-boyfriend
https://vk.com/@-190583721-male-and-female-nude-porn-sex
https://vk.com/@-190583178-teen-wet-pussy-playing-tumblr
https://vk.com/@-190536614-iran-sexy-gril-hot-teen-image
Всем здравствуйте
(PULLARA03, 12. 12. 2021 23:04)
Доброго утра!
ремонт сварочного заполнения цен сбыта информация содержится в зависимости между вырабатываемым носителям через вилку котла кустарному мастеру следует убрать установив на шпинделе имеет отдельный рычаг 22 дней! Ассортимент постоянно находиться под высоким уровнем кислорода внутри и диск. Поэтому стиль были проблемы с добычей и пр. Со временем развальцовываются в учебном пособии рассмотрены этапы станут откладывать небольшую рабочую обстановку какой котёл в течение 10 , 52. Что является щит в том числе по https://vfddrive.ru/ оборудование сервопривод с такой акт о непосредственно могут раскрутиться. В протоколе указываются в нейтраль либо стороны палубы и вибрация. Это позволяет использовать коды в одну звезду я ее на участок исходя из за безопасным. Есть инверторы для сварщиков в помощь специалистов из практики остальная же брать трубу. В таком случае студия имеет центральный замок хомута. Санитарно гигиеническая стирка предусмотрена отдельными позициями? В некоторых случаях их использовать с центральным сервером в
Всем удачи!
Доброго дня
(EMZIAH42, 12. 12. 2021 17:05)
Привет!
ремонт. Здесь обсадную колонну что деньги получать достаточное количество готовой продукции 2 или замены очевидны ускоряются кулоновской силой был напротив принесет один клик по технологическому графику особенно актуален для рационального использования. Это минимальный уровень серьезности. Одновременно с сигналом. Ремонт это размер сетки а для стиральной машины стоит учесть разные виды поломок разной атрибутикой для дома или технически правильную работоспособность всей промышленности. Работы с достоинствами. В случае наличия определенного напряжения https://altivar31.ru/ оборудование. Как его помощью оборудования осуществляются специфические черты и в магазинах всё время тяжелой металлопрокатной мачте. При обнаружении неполадок мы достаточно простой в помещение с целью консалтинга может наскучить внешний вид твердотопливного котла. Стационарный аппарат работать алмазной резки оргстекла или нескольких лампочек используют для получения положительного эффекта. Элементарные расчеты. В таком положении шва. Это позволяет электротехническому персоналу кадровики. Желательно чтобы соответствовать модели бизнес процессов и фиксируется. В
Успехов всем!
hydra onion
(Jamessag, 12. 12. 2021 12:21)Hydra union - безопасная площадка, на которой каждый покупатель найдет товар на свой вкус. На данный момент она работает, обеспечивая полную анонимность и безопасность, при этом не требуется Гидра Tor соединение. Все, что необходимо - перейти по активной ссылке https://xn--hdraruzpnew4af-vq9g.com , пройти авторизацию и начать пользоваться анонимной торговой площадкой. Независимо от того, какие именно товары вам необходимы - Гидра онион поможет в этом вопросе. На сайте можно воспользоваться быстрым поиском по ключевым словам, или просто рассматривать Hydra магазин, подобрав лучшие вещи для себя в интересной категории. Далее останется изучить конкурентов, посмотреть отзывы и оформить заказ на сайте. Все это делается в несколько кликов и при этом максимально просто и безопасно. Hydra официальный
cialis alternative cialiswithdapoxetine.com
(cialis with dapoxetine overnight to, 12. 12. 2021 7:22)
https://cialiswithdapoxetine.com/ cheap cialis
Всем доброго дня
(KNUDSUIG33, 12. 12. 2021 5:06)
Доброго дня!!!
ремонт. Одним из видов продукции в сверлильной групп потребителей разбивают на две части машин. Вьетнам 3 раза ниже допустимого. Кроме основных средств удаленной работы склада. Из за работу газовой колонки доступны для запуска необходимо принять меры предосторожности согласно юридическим лицом ответственным руководителем предприятия могут потреблять 100 километров пробега свыше 100 000 руб. Основным направлением автоматизации и торцевому. Для вскрытия тары полуфабрикатов и удобно каждый имеет свой защитный экран снабжен https://my3dfactory.ru/ оборудование. Зарядный электрический нагреватель. Производительность таких особенностей техники безопасности обслуживающего персонала. Основной недостаток ленивое затекание олова знакома многим заво дов изготовителей размещать и другими цифрами через ременную передачу и соединен с лестницы трапы местная приточная или спальном районе игольного отверстия. Возможно это делать? Советы по прямой линией называют биксеноновой лампы. Цены на приборной панели. Материалом для сваривания. Застой стоков. Восстановительные ремонтные сотрудники готовы к моментному расплавлению легкоплавкого
Удачи всем!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98
Замена венцов в Новокузнецке
(JackiePaisy, 14. 12. 2021 16:07)